Padání vlasů

Zuzana, 26. 8. 2020

Dobrý den. Mám k Vám dotaz ohledně padání vlasů. Od května mi extrémně padají vlasy. Mám 3 roky ulcerozni kolitidu. Momentálně je v remisi. Na začátku měsíce jsem byla na kontrole a hodnota calprotectinu je 80. Poprvé za celou tu dobu mám takto nízkou hodnotu. Léky užívám IMASUP 50 mg 1x denně už více než rok, predtim byly i vyšší dávky. Také užívám salofalk 3000 1x denně. Tento lék užívám od února. Před salofalkem jsem užívala ASACOL. Myslíte, že by to mohly způsobovat ty léky? Moc děkuji

MUDr. Jaroslava Kovářová, 9. 9. 2020

Vypadávání vlasů může být nežádoucí účinek u obou léků - sice ho nevídáme příliš často, ale u obou se vyskytnout může. Větší podezření bych měla na Imasup. Jste teď sice v klidové fázi, ale vysazování léků není dle mého názoru správná cesta. Já jsem při výskytu nežádoucích účinků léků šla vždy cestou posunu na další léčebný stupeň, což je v tomto případě zahájení procesu přiznání biologické léčby. Paradoxně díky nežádoucím účinkům léků se nám tak někdy podařilo zahájit biologickou léčbu poměrně brzy, což je záležitost vysloveně pozitivní. Obraťte se v tomto na svého gastroenterologa.

Zaujal Vás tento dotaz?

Také se zeptejte na své problémy.

Také se zeptejte na své problémy.